00 30/06/2009 13:49

Do you believe that you are the only ones who will be saved?

No. Many millions who have lived in centuries past and who were not Jehovah's Witnesses will come back in a resurrection and have an opportunity for life. Many now living may yet take a stand for truth and righteousness before God's time of judgment, and they will gain salvation. Moreover, Jesus said that we should not be judging one another. Humans look at the outward appearance; God looks at the heart. He sees accurately and judges mercifully. God has committed judgment into Jesus' hands, not ours.—Matthew 7:1-5; John 5:22, 27.




Credete di essere gli unici che saranno salvati?

No.
Molti milioni che sono vissuti nei secoli passati e che non erano Testimoni di Geova torneranno in vita nella resurrezione e avranno l'opportunità di vivere. Molti oggi viventi possono decidersi a favore della verità e della giustizia prima del tempo del giudizio di Dio e ottenere la salvezza. Per di più, Gesù disse che non dovremmo giudicare nessuno. L'uomo osserva l'apparenza esteriore; Dio osserva il cuore. Egli vede accuratamente e giudica misericordiosamente. Dio ha affidato il giudizio nelle capaci mani di Gesù, non nelle nostre. - Matteo 7:1-5; Giovanni 5:22, 27.
__________________________________________________
"Noi conosciamo la verità non soltanto con la ragione, ma anche con il cuore. E invano il ragionamento, che non vi ha parte, cerca d'impugnarne la certezza" - B. Pascal